Szamani są duchowymi przywódcami swych plemion I klanów.
Są oni panami żywiołów, potrafiącymi używać zaklęć i totemów, które leczą lub zwiększają możliwości ich sojuszników, w czasie, kiedy sami wypuszczają furię żywiołów na swych wrogów. Szamani noszą średnie zbroje, ale są w stanie posługiwać się potężnymi dwuręcznymi broniami w walce. Są oni bardzo uniwersalną klasą, która może zarówno leczyć swych sojuszników, jak i ciskać pociskami z błyskawic w swych przeciwników.
* Dostępna dla: Orkowie, Taureni, Trolle, Draenei * Typ: Hybryda, klasa lecząca * Podstawowe paski: Życie/Mana * Dostępny rodzaj zbroi: Cloth, Leather, Mail (od 40 poziomu), Tarcze * Dostępny rodzaj broni: One-Handed Maces, Two-Handed Maces, Staves, Fist Weapons, One-Handed Axes, Two-Handed Axes, Daggers
Zalety klasy
* Może się leczyć i wskrzeszać innych po bitwie. * Przemienia się w Ghost Wolfa, zwiększając szybkość podróży. * Używa totemów ognia, wody, ziemi i powietrza. * Potrafi chodzić po wodzie. * Posiada czary raniące typu instant.
Wady klasy
* Większość totemów łatwo zniszczyć. * Bardzo zależny od many. * Nie posiada długotrwałych buffów.
Rola w drużynie
Stare powiedzenie "złota rączka" doskonale opisuje Szamana. Jest on jedyną prawdziwą "hybrydą" w World of Warcraft. Nie przoduje w niczym ale bardzo dobrze wywiązują się ze swoich zadań w drużynie. Potrzebujesz dodatkowego uzdrowiciela? Szukasz drugiego tanka? A może kogoś od zadawania obrażeń? Albo po prostu masz wolne miejsce w drużynie i szukasz kogoś kto może ją wspomóc? Weź Szamana.
|